Den třetí

Po snídani jsme se šli dívat na východ slunce z břehu jezera. Z nějakého důvodu se budíme velice brzy. Pak jsme pokračovali v naší cestě na jih směr Firenze. Cestou zastavujeme v Bologni u Decathlonu, kde jsme na parkovišti vařili oběd a dokoupili v nákupní zóně potraviny. Cestujeme po dálnicích, protože nejsou drahé (cca 150km za 10 €). Celé odpoledne a večer jsme strávili ve Florencii procházkami po památkách, obchůdcích a v noci jsme skončili v jedné restauraci.

1/3

Den čtvrtý

Noc jsme přečkali vedle největší továrny na výrobu obytných vozů v Evropě. Náš vůz se vedle několika stovek jiných zcela ztratil. Po snídani a kávě se přesouváme do San Gimignana, jedné z největších italských památek chráněných UNESCO. Čtyři hodiny se procházíme pitoreskními uličkami středověkého městečka. Oběd si dáváme u karavanu na odpočívadle při cestě do Monteriggioni, dalšího městečka na kopci obklopeného hradbami. Toskánsko je opravdu nádherný kraj, kde je spousta malebných městeček, vesnic, kopců, lesů a polí. V podvečer navštěvujeme Sienu, která je sice menší, ale stejně úchvatná jako Florencie. Za tmy se vydáváme do prvních termálů, které chceme během naší dovolené hojně využívat. I když jsme toho navštívili za jeden den tolik, najeli jsme necelých 100km. Vše je doslova po ruce. Bagni di Petrolo jsou úžasné kombinací horké a studené vody. Horká voda tu vytéká ze skály o teplotě skoro 40°C a vytváří na skále různé vany, ve kterých jsme za tmy při svitu měsíce seděli a popíjeli vínko. Když vám je už moc horko, skočíte ze skály do řeky, která je touto dobou studená a osvěžující. Když si zaplavete, můžete vstoupit rovnou pod vodopád horké vody, který vás zase rychle prohřeje. K vodě jsme se vydali z karavanu rovnou v plavkách a županech s lahví vínka a strávili jsme tam krásné dvě hodiny jen uprostřed lesů za svitu měsíce. Toto místo na dovolenou rozhodně doporučujeme. Je to to nejlepší, co jsme na svých cestách po Evropě zažili.

1/6

Den pátý

Ráno nás probouzí sluníčko uprostřed hlubokých lesů a za okny karavanu vidíme páru jak se lesem zvedá z míst, kde jsou římské lázně. Celé dopoledne trávíme ve vodě. Voda má přes 40°C a tělo má co dělat, aby si na to zvyklo, pohybujete se na hranici mezi rozkoší a bolestí. Po nějaké době skočíte do studené vody a plavete v tak studené vodě, že vám začne tělo promrzat a opět jste na hranici mezi bolestí a rozkoší. Tak zase hurá zpět do teplé vany na skále. Na oběd jdeme do obytňáku, který parkujeme asi čtyřicet metrů od lázní. Po obědě a kávě se zase hned vrháme do vody. V podvečer se jdeme projít po lese, kde trháme spoustu máty na čaj a v noci s lahví vína zase zalézáme do vyhřátých van a skáčeme ze skály do tmy, kde nás po chvíli obejme ledová voda. Je to místo, kde bychom strávili klidně celý týden, ale zítra musíme pokračovat dál.

Den šestý

Ráno nás budí déšť, což nám však nebrání jít po snídani do lázní a poležet si v horké vodě. Po koupeli se přesouváme do Grosseta, kde se procházíme po historickém centru uprostřed hradeb. Dokupujeme zásoby v Lidlu a odjíždíme na pobřeží do parku Maremma, kde si dáváme oběd. Jedná se o civilizací nedotčené území plně lesů a divokých pláží. Nacházíme stání pro obytná auta a jednu přátelskou rodinu ze Švýcarska s krásným obytňákem, kteří nás zvou k sobě na víno. Zjišťujeme, že se jedná o křesťany, a tak si povídáme dlouho do noci.

1/7

Den sedmý

Zůstáváme v parku Maremmea a užíváme si pohody v autě. Venku prší a obytné auto je v takových situacích bezvadným útočištěm. Sledujeme seriál Black list, který touto cestou doporučujeme, povídáme si a ochutnáváme různé dobroty, které jsme nakoupili v Lidlu. Po výtečném obědě se obloha protrhává a my se vydáváme na procházku po plážích. Jedná se o jeden z posledních kousků divoké přírody v Evropě, kde se můžete toulat celé dny a nepotkáte lidí, jen zvířata. Nacházíme želvu, která nám je náhradou za Leoše. Večer sedíme před karavanem a plánujeme další dny

Den osmý

Ráno se probouzíme do slunečného dne a tak sušíme a větráme vše v karavanu po předchozím deštivém dni. Každý z nás si během cesty osvojil nějakou roli, kterou přispívá ke společně pohodě a fungování týmu. Katka s Arpim úžasně vaří výtečná jídla. Dnes Arpi k obědu griloval burgery na česneku a chilli, Katka k tomu osmažila hrášek a nakrájené brambory. Po obědě je káva s tiramisu, nebo croisanem a na snídani zase já (Tomáš Růžička) připravuji skoro každý den vajíčka na slanině, jelikož vstávám už kolem šesté. Také připravuji cestu a řídím. Pavel s Martinem myjí nádobí, vynášejí koše, společně pak myjeme auto a snažíme se udržovat pořádek. Velký úklid dnes proběhl v Grossetu, kde jsme natankovali, doplnili vodu, vylili nádrže a záchod. Káťa vymyla důkladně koupelnu a já odpadní prostor. Odpoledne nacházíme parkoviště v Alberese, které je hlavním výchozím bodem do parku Maremma. Po dobrém obědě si pronajímáme kola a jedeme parkem k moři. Všude je spousta zvířat a nádherná příroda. Moře je krásné teplé a tak se koupeme a poleháváme na pláži až do večera. Parkoviště v Alberese je zároveň stáním pro karavany a tak tu zůstáváme na noc. Mixujeme si drinky a sledujeme Black List.

1/8

Den devátý

Po dobré snídani a kávě se vydáváme směr Saturnia, kde trávíme celý zbytek dne naložení v krásně teplé vodě. Obytňák se nám daří zaparkovat pár metrů od vody, a tak se chodíme koupat jen v županu rovnou z auta a vracíme se nejprve na oběd a pak na odpolední kávu s palačinkami. Okolo sedmé pokračujeme dál a zastavujeme na odpočívadle s vyhlídkou na přírodní lázně. Dáváme si tu večeři a kocháme se nádherným výhledem na toskánskou krajinu. Za tmy přijíždíme na karavanové stání v historickém městečku Sovana, které si ještě v noci procházíme. Pak sedíme v karavanu s různými drinky a povídáme si.

1/6

1/12

Den desátý

Po vajíčkách na slanině se vydáváme na procházku po Sovaně. Pak si dáváme kávu a přesouváme se do Pitigliana, nádherného města na skále, kde se procházíme asi tři hodiny a kupujeme klobouky v jednom z obchůdků a víno na večer. Po obědě hrajeme v karavanu deskovky a na odpolední kávu se přesouváme do Sorana. Parkujeme s krásným výhledem na město, které je opět na skále. V podvečer se přesouváme do Santa Fiory, která leží opět na skále a je pro nás důležitá krasným karavanovým stáním s tekoucí vodou. Po večeři se touláme osvětlenými uličkami mezi kamennými domky. Připadáme si jaké ve středověku. Města opevněná na skalách, kamenné domy a úzké uličky. Byl to krásný den.

Den jedenáctý

Ze Santa Fiory odjíždíme po snídani do dalších lázní Bagno di Filipi, kde trávíme celý den v krásné teplé vodě. Z různých míst tu vyvěrají v lese teplé prameny a vytváří po stráni vany tím, jak se z nich minerály nabalují na vše, co jim stojí v cestě. Je to nádherná podívaná a ještě lepší zážitek, když ležíte v příjemně teplé vodě uprostřed lesa. Na oběd jdeme do obytňáku, který se nám podařilo zaparkovat nedaleko a tak můžeme do vody chodit opět jen v plavkách a županech. Večer odjíždíme do městečka Castiglione d'Orcia, které se opět vypíná nad okolní krajinou z útesu na skále. Jsou tu krásné výhledy na toskánskou krajinu. Večer se procházíme po středověkých uličkách osvícených lampami.

1/7

Den dvanáctý

Ráno po snídani jsme navštívili městečko Bagno Vignoni charakteristické náměstím, tvořeným bazénem s termální vodou, navozující poklidnou atmosféru vhodnou do nezávislého filmu Tarkovského. Sedíte, vychutnáváte si klid a pozorujete stoupající páru nad hladinou vody. Po obědě na zdejším parkovišti pro karavany, kterých je zde hodně, odjíždíme do města Montepulciano. Opět nádherné a dost rozlehlé starobylé město na kopci s překrásným výhledem do okolí. Na parkovišti pro obytné vozy a karavany tu zůstáváme i na noc a večer zase sledujeme při vínku Black list. Pro některé zájemce - zatím stále první sérii. (-:

1/8

Den třináctý

Ráno se brzy vydáváme dál, protože nás čekají dlouhé přesuny. Nejprve navštěvujeme městečko Cortona. Opět nádherné město rozložené na kopci. Trávíme v něm asi tři hodiny brouzdáním po uličkách a výstupem ke klášteru na samotném vrcholku. Pak pokračujeme směr Ravena, kterou bychom rádi navštívili zítra. Místo na spaní nacházíme deset kilometrů před Ravenou na liduprázdných plážích. Letní sezóna je u konce, všechny hotely a bary jsou uzavřené a my parkujeme na prázdném parkovišti a procházíme se při zapadajícím slunci po zcela prázdné pláži. Pomalu směřujeme domů. Naše cesta se blíží ke konci.

Den čtrnáctý

Ráno se po snídani (vajíčka na slanině) Martin koupe v moři, pak společně uklízíme a já (Tomáš Růžička) dělám nějakou údržbu na autě. Pokračujeme do Raveny, kde se nám daří zaparkovat zdarma hned u centra. Ve městě je několik zajímavých budov, náměstí a ulic, které si procházíme. Obědváme na parkovišti (v obytném voze vůbec nevíte, že jste na parkovišti) a poté odjíždíme do Boloně. Opět parkujeme hned u centra, i když na zpoplatněném parkovišti. Boloň nás hodně překvapila. Mnozí jsme konstatovali, že lepší město neznáme. Určitě lepší než Firenze nebo Siena, někteří tvrdí že je nadchla dokonce víc než Paříž. Asi tu nenajdete tolik muzeí, galerií, ale rozloha historického centra a úžasné domy s ohromným množstvím podloubí se jen tak někde nevidí. Procházíme se do tmy a nemůžeme se vynadívat do různých uliček, které se větví dál a dál. Noční atmosféra je úžasná, jen nás mrzí, že se to nedá nafotit a zdokumentovat. Na noc odjíždíme k Veroně, kterou chceme navštívit zítra. Zastavujeme v malé vesnici cca 30 km před cílem a ukládáme se ke spánku.

Den patnáctý

Celé dopoledne se procházíme po Veroně. K obědu si kupujeme dvě grilovaná kuřata a v parku si je dáváme s ciabatou. Potom se ještě další hodinu procházíme centrem a přicházíme k autu. Zadáváme do navigace Prahu a ta nám ukazuje něco okolo 800 km dlouhou cestu. Chtěli bychom dnes přejet Brener a zůstat na noc někde v Rakousku. Zítra odpoledne chceme být doma.

Itálie 2015

V sobotu 26.10. vyjelo jedno obytné auto s pěti členy Jednoty bratrské v Praze za dalším dobrodružstvím. Naším cílem je  severní Itálie a Toskánsko. Na tomto blogu Vám budeme přinášet aktuální informace z cesty, které pro Vás mohou být inspirací k podobné Vaší cestě. (Autorem následujících příspěvků v blogu je Tomáš Růžička, správce sboru Jednoty bratrské v Praze.)

Den první

Z Prahy nakonec vyjíždíme až v sobotu 26. října v 11.00 směr Itálie, na rozdíl od Balcarů a Dejlů, kteří už od pátku směřují svůj obytňák do Španělska. S jednou zastávkou na oběd jsme pohodlně přejeli Německo a okolo 19.00 jsme zaparkovali na břehu Achensee v Rakousku obklopeného úžasnými vrcholky hor. Dali jsme si různé drinky a povídali u stolku v karavanu, jelikož venku bylo okolo 10°C. Do tmy kolem nás svítily alpské domky roztroušené kolem jezera. Okolo desáté jsme zalezlí do postelí.

Den druhý

Jelikož jsme šli brzy spát, budíme se už kolem šesté ráno a dáváme si vajíčka na slanině. Okolo sedmé se vrhají Martin s Katkou do jezera a koupají se. Pak odjíždíme k nedalekému zdroji pitné vody, kde vše po snídani myjeme a plníme nádrže karavanu vodou. Nakonec si dáváme kávu se zákuskem, protože nás čeká delší přesun k Lago di Garda přes Brener. U Laga nacházíme při jízdě podél pobřeží volně parkoviště hned na břehu, vhodné na přípravu oběda, odpolední siestu i koupání. Později odpoledne pokračujeme dál a nacházíme parkoviště pro karavany ve městečku Sálo poblíž centra i krásné pláže. Procházíme se po městě a pobřeží až do tmy a pozorujeme zdejší život: různé trhy, kavárny, obchůdky a lodě. Večer si ohříváme v bojleru vodu a všichni se v karavanu sprchujeme. Pak si dáváme drinky a povídáme.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.