Den třetí

Tom, Martin, Koochy, Michal, Křendy a Čip - to je těch 6 mužů, kteří jsou v tuto chvíli už kousek od oceánu. Vyjeli včera večer z Prahy a už ráno se hlásili z městečka Doullens ve Francii. Za noc tak urazili přes 1100 km. Ráno zaparkovali před McDonaldem, aby si dali kávu :)). Doplňuji také včerejší info, že kromě Německa a Francie povede jejich cesta i přes Belgii a Andoru. Na fotce můžete vidět jejich obytné auto, kterým cestují. Zítra opět další zprávy! Zůstaňte naladěni! — ve městě Doullens, Picardie, France.

Den čtvrtý

Dnes citujeme přímo účastníky cesty:

"Již dva dny projíždíme měsíční vyprahlou krajinou Španělska. Dnes ráno jsme navštívili městečko Daroca (viz poslední fotoalbum), kde jsme se i naobědvali a všichni se postupně vysprchovali, protože tu byla na doplnění voda. Kávu jsme si dali okolo páté u dalšího kláštera v horách s výhledem na nádherné skály, nad kterými krouží orli (opět viz poslední fotoalbum), a navečer jsme dojeli do města Cuenca. Po několikadenním cestování po divoké přírodě a horách konečně dokupujeme potraviny v obchodním řetězci DIA a zdá se nám tu vše velice levné. Celý den trávíme v trikách a kraťasech, protože je 24°C".

Další zprávy opět zítra - zůstaňte naladěni!  — ve městěCuenca, Castilla-La Mancha, Spain.

Den pátý

Opět citujeme zprávu přímo od účastníků:

"Dnešní noc jsme strávili někde v přírodě ve skalách kousek za městečkem Cuenca. Ve 23:00, kdy jsme na místo dorazili, jsme museli ještě opravit čerpadlo u nádrže s vodou, protože se rozbilo. Prý se to u tohoto typu auta stává, a tak nám rovnou v půjčovně dali na cestu náhradní. Museli jsme rozebrat sedačky, dostat se k nádrži a v ní odpojit od elektřiny i vodních rozvodů staré čerpadlo a připojit nové, takže jsme šli spát až kolem jedné. Ráno jsme se vydali na prohlídku města a byli jsme velmi překvapeni z toho, co jsme viděli. Jedná se zatím o nejhezčí místo, které jsme tady ve Španělsku viděli. Město je vystavěno na skalních masivech, což mu dodává na zvláštnosti i monumentálnosti, a jeho úzké uličky s barevnými fasádami domů působí moc příjemně. Strávili jsme tu celé dopoledne a fotky najdete ve fotoalbu níže.

Na fotkách je dobré si povšimnout dvou hochů, kterým říkáme kluci z Lakovny. Spí totiž spolu v místě, kterému se říká Alkovna. Jedná se o prostor nad kabinou řidiče. Dnes jsme si všimli, že se začínají nápadně podobat jeden druhému, jak tak spolu tráví intenzivní čas v ,,Lakovně''."

Fotky z městečka Cuenca najdete opět v albu pod tímto příspěvkem! — ve městě Cuenca, Castilla-La Mancha, Spain.

Den šestý

Cestovatelé včera projeli opevněným městem Alarcón, kde si dali kávu a vydali se na další cestu. Dnes píšou:

“Dnes jsme v polovině naší cesty a to nejen časově, ale i vzdáleností. Máme za sebou 3000 km a právě opouštíme nejjižnější místo, na které jsme se během putování dostali a obracíme se zpět na sever. Projížděli jsme kaňon řeky Júcar, okolo městečka Jorquera k pozoruhodnému městu Alcalá del Júcar, které je vytesáno do skal. Nyní míříme konečně k moři v oblasti Valencie.”

O několik hodin později:

“Opravdová dovolená právě začíná! Dorazili jsme do města Sagunto, severně od Valencie. Teplota je na 28°C, akorát fouká trochu vítr. Moře je ale neuvěřitelně teplé, a tak ve vlnách trávíme celou hodinu!”

Fotky z cesty opět ve fotoalbu! S dvěma dobrodruhy jsem právě mluvil přes FaceTime a vypadají vesele, odpočatě a opáleně! — ve městě Sagunto, Comunidad Valenciana, Spain.

Den sedmý

Našim dobrodruhům se v neděli stala neuvěřitelná věc - v noci se budili vedrem celí zpocení a ráno tak s velkou chutí naskákali do moře!

Po ranním koupání navštívili hrad ve městě Sagunto. Jelikož je tam přes den 30°C, zajeli zase rychle k moři - tentokrát ve městě Grao Castellón, kde je krásná pláž lemovaná palmami. Celou hodinu pak strávili v moři. Po koupání četli knihy na pláži a zahráli si plážový volejbal s místní skupinkou Rusů, kteří tam pracují. Do klání byli vysláni kluci z Lakovny, kteří si prý vedli moc dobře.

Naši cestovatelé dnes navštívili město Peniscola, které se nachází spolu s hradem na útesu nad mořem. Dále zamířili do do delty řeky Ebro, kde se nachází podobná rezervace jako ve Francii v deltě řeky Rhony s plameňáky a dalším ptactvem. Fotky z dnešního putování tentokrát až zítra.

Den osmý

Chlapi dnes vyjeli od moře do hor. Nejdřív navštívili klášter Pobelt a potom ještě jeden - Monteserrat v krásných skalách, kde se procházeli až do sedmi do večera. Pak se přesunuli do Barcelony, kde bylo v půl desáté živo jako za dne. Teplota byla na 23°C. Dále naši cestovatelé směřují do Sagrada Familia.

Den devátý

Do alba jsme přidali fotky Sagrada Familia v jedenáct večer. Chlapi po jeho návštěvě zašli do parku nad Barcelonu, kde je krásné parkoviště s výhledem na město.

Středu strávili naši dobrodruzi v Barceloně!

Z úterka na středu přespali v parku Montjuic. Ráno vylezli na pevnost nad parkem, ze které je krásný výhled na přístav i centrum města. Pak se jeli podívat na Nou Camp a odpoledne strávili v parku Guell, kde si prohlédli různé výtvory Gaudiho.

Večer pak jeli podél pobřeží severně nad Barcelonou a na jedné nádherné pláži Costa Bravy mezi útesy zaparkovali a dali si noční koupání. Každý den je podle nich opravdu plný krásných zážitků, míst a legrace!

Den desátý

Noc chlapi strávili na pláži Lloret de Mar (viz fotoalbum) a ráno se koupali v nádherném, čistém a průzračném moři. Potom odjeli do Tosa de Mar, což je městečko s krásnou pevností a historickým centrem. Všude plno Rusů. Nakonec dojeli do města Daliho Cadaques, což je prý asi nejhezčí místo, které navštívili. Všude útesy skal, po kterých se dá chodit na kilometry dlouhé procházky přes mořské zátoky. Na těchto útesech jsou různé domky, v jedné zátoce jsou tyto domy bílé a hustě u sebe s úzkými uličkami - to je Cadaques. Toto městečko i s okolím a průhledným mořem určitě doporučují. Přespí tu a ráno se chtějí znovu vykoupat, stejně jako dnes při východu slunce - asi už naposledy. — ve městě Cadaqués, Catalonia, Spain.

Ráno v Cadaques už bylo chladnější, takže chlapi museli navléct mikiny. Je vidět, že směřují na sever. Jeli dál podél pobřeží do Francie a prošli se v městečku Collioure, které je také úžasným místem, kde trávili svůj čas různí malíři. Po obědě vyrazili do Provence!

“Naše cesta se chýlí ke konci. Projeli jsme Languedock, kde nám začalo mrholit. Nyní projíždíme Provence. Je sice stále okolo 19°C, ale je smutnější, než jak ji známe v létě. Spát budeme na odpočívadle u Saint Point Espritu, které známe z jižních výjezdů. Tam chceme otevřít vínko a ukončíme tento nabitý výjezd, který vypadá, jako by trval měsíc. Prožili jsme toho opravdu hodně a viděli spoustu zajímavých míst.

Zítra pojedeme s nějakými menšími zastávkami směrem na Ženevu a přes noc pak domů do Prahy, kam bychom měli dorazit v neděli ráno.

Tento styl cestování v tuto roční dobu se nám velmi osvědčil a vřele ho doporučujeme. Přemýšlíme o podobné cestě více obytňáky příští rok.

V autě je opravdu velký komfort, vše máte s sebou, během jízdy se nenudíte a nepřesedíte jako v osobáku. Můžete hrát hry, jíst, vařit, máte záchod, koupelnu a kuchyň stále s sebou.

Ceny půjčovného obytných aut jsou touto dobou hodně nízké, takže Vás to v plném obsazení vyjde na noc okolo 250 Kč. Šetříte čas, pokud je vás více řidičů. Můžete tak stále jet a za celou dovolenou vidět opravdu hodně míst.

Vse je touto dobou hodně levné: ovoce, parkovné, vstupy, něco zcela zdarma. Počasí je akorát, žádné vedro, přitom teplo na koupání. Spát se dá kdekoliv, není problém kdekoliv zastavit, navečeřet se, umýt a jít spát - i za deště, protože nemusíte vylézt z auta, kde bylo dost místa i pro nás 6 kluků. Pokud by byla opravdu zima, dá se pustit topení. Nádrž na vodu nám vystačila na několik dní a dobrat novou nebyl nikde po cestě problém.

Parkoviště i pláže jsou prázdné, není problém s parkováním, neprodíráte se davy turistů. Takové cestování také prohloubí Vaše vztahy s lidmi, se kterými jedete, užijete si spoustu legrace, vidíte spolu nová místa a objevíte i své rezervy. Přitom si krásně prodloužíte léto a po návratu z takové dovolené u moře máte necelé dva měsíce do Vánoc.

Těšíme se na vás!

Tom

P.S. Zastávka s vínem se nakonec koná v městečku Úzes!”

Den jedenáctý

Jelikož bylo dnes ráno v Provence 19°C, vydali se chlapi k řece Céze v místě, kde protéká skalami. 3 odvážlivci z výpravy se vykoupali a skákali do vody ze skal.

Návrat všech netrpělivě očekáváme s nedělním ránem!

Španělsko 2013

Den první

Skupina 6 mužů se dnes vydává na dobrodružnou cestu z ČR přes Německo a Francii do Španělska v obytném autě! Zde můžete jejich cestu sledovat.

Den druhý

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.