top of page

ROZHOVOR S DANIELEM JOSIEREM

Jaký byl Váš začátek v oboru parfémů? V roce 1998 jsem začal pracovat pro německou společnost zabývající se parfémy Haarman & Reimer (dnes Symrise). Zde jsem pracoval s Jean Claudem Ellenou, který řídil Atelier Olfactif pro jednu společnost v Grassu. Stal se mým šéfem a zároveň mentorem v letech 1998 až 2004. Jak moc času uběhlo, než jste se rozhodl vytvořit vlastní řadu parfémů? Moje vlastní řada byla na trh uvedena v roce 2012. Jaký cíl jste sledoval, když jste uváděl vlastní řadu? Globalizace trhu a rozměr velkých komerčních parfumerií vede velké společnosti k tomu, aby uváděly komerční parfémy, které se dají jednoduše prodat. Například, pokud se zaměříte na trh o velikosti 120 zemí, tak vyrobíte přibližně 250 000 lahví, utratíte miliony za marketing atd. Vaše vůně se musí libit co nejvíce zájemcům. Musí to tedy být jednoduché produkty, o kterých společnosti ví, že se budou dobře prodávat, není prostor pro "vzácné vynálezy”. Takže z pohledu tvůrce vůní se tento úkol stane spíše technickou než kreativní záležitostí. A to je důvod, proč tolik tvůrců přichází na trh s vlastními vůněmi a odklání se od “rutiny” komerčních parfumerií. Jsou tak schopní představit vůně, které jsou kreativnější, intimnější, vzácnější, vhodné pro náročnější a znalejší klienty. To byl důvod, proč jsem uvedl na trh řadu parfémů Daniel Josier. Vytvořil jsem vůně, které stojí mimo pravidla trhu, je u nich důležitější kvalita prvotních materiálů než zisk a obchod. Některé z vašich parfémů nesou jména (Orquidea Negra), která jsou podobná jménům jiných značek. Máte pro to nějaký důvod? Když se nějaká společnost rozhodne uvést na trh vůni, zavolají několika parfémářským výrobcům a ti zpracují prezentaci několika návrhů pro novou řadu. Tito výrobci tak mezi sebou soupeří a na konci stojí konkrétní zvolený parfém a vítěz, který bude uveden na trh. Z tohoto klání zbudou vůně, které se zúčastnily soutěže, nicméně nevyhrály… To je důvod, proč některé z mých vůní nesou jméno, které vám může připomínat jiné existující parfémy. Co je typickým znakem vaší tvorby? Typický znak? Možná požitek z prvotních surovin. Nevyhledávám trendy na trhu, ale hledám požitky z prvotních surovin. Také jejich kvalita je pro mě velmi důležitá. Vždy jsem obdivoval arabské parfémy a jejich přísady, nicméně můj původ je evropský a středomořský. Myslím, že splynutí těchto prvků je to, co mé parfémy nejlépe popisuje. Které suroviny patří mezi vaše oblíbené? Když mluvíme o surovinách. Uf, je jich tolik. Ale pokud bych měl zvolit pouze některé - zbožňuji bílé květiny kvůli jejich zářivosti. Fascinuje mě orientální dřevo jako například santalové dřevo, vetiver a oud, pálivé koření jako sečuánský pepř a orientální suroviny, pačuli, ambra a pižmo. Na který ze svých produktů jste nejvíc hrdý? Jsem hrdý na každý ze svých parfémů a každý z nich představuje část toho, kým jsem a jak se cítím. Ale na Ambre Tabac jsem obzvlášť pyšný, protože jsem si myslel, že mě lidé pro jeho zvláštní vůni nepochopí. Dnes je z něj vlajková loď mé značky.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page